10/4/2014 |
Με την απόφαση αυτή ανεστάλη η εκτέλεση της Γ.Π./ΟΙΚ.12449/7.2.2014
αποφάσεως του Υπουργού Υγείας (Β΄256/07.02.2014) και της 5239/11.2.2014
αποφάσεως του Προέδρου του.... Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (Β΄ 595/11.3.2014), οι οποίες
αφορούν στην επιβολή για το έτος 2014 μηνιαίου ορίου (πλαφόν) δαπάνης
συνταγογραφήσεως, ανερχομένου στο 80% της μέσης μηνιαίας δαπάνης
συνταγογραφήσεως του προηγούμενου έτους (2013), πέραν του οποίου δεν
δύναται να συνταγογραφεί ο κάθε ιατρός που συνταγογραφεί για τον
Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ασχέτως εάν είναι συμβεβλημένος ιατρός του Οργανισμού.
Η Επιτροπή Αναστολών έκρινε, ειδικότερα, τα εξής: Η επίμαχη ρύθμιση
καθιερώσεως του μηνιαίου ορίου του 80%, παρά την εύλογη, καταρχήν,
επιδίωξη του Κράτους για περαιτέρω μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης,
ενόψει της προβληματικής καταστάσεως των οικονομικών του δεδομένων και
των δυνατοτήτων του, δύναται να οδηγήσει σε υποβιβασμό του επιπέδου
παροχής των υπηρεσιών υγείας προς τους πολίτες, ενόψει των εμποδίων που
συνεπάγεται η εφαρμογή του ως άνω μέτρου για τους θεράποντες ιατρούς
στον τομέα των φαρμάκων και ειδικότερα της αδυναμίας των ιατρών, οι
οποίοι συμπληρώνουν το θεσπιζόμενο από τη ρύθμιση αυτή όριο, να
προβαίνουν στην ενδεικνυόμενη, κατά τις επιταγές της επιστήμης,
συνταγογράφηση και στην ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων υγείας
των ασθενών τους. Εξάλλου, η ως άνω ρύθμιση, ως οριζόντιο μέτρο με το
οποίο περιορίζεται η δυνατότητα των ιατρών να συνταγογραφούν στους
ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., που αποτελούν τον κύριο όγκο των
ασφαλισμένων της Χώρας, με βάση τον όγκο της συνταγογραφήσεως του
προηγουμένου έτους, δύναται να πλήξει αδιακρίτως τόσο τους ιατρούς (και
κατά συνέπεια τους ασθενείς τους), οι οποίοι τήρησαν και τηρούν τις
χρονικώς προηγηθείσες ρυθμίσεις για τον περιορισμό της φαρμακευτικής
δαπάνης, ειδικότερα δε τις διατάξεις περί συνταγογραφήσεως με βάση τη
δραστική ουσία, όσο και εκείνους οι οποίοι, κατά τις βεβαιώσεις της
Διοικήσεως, τις παραβιάζουν, συνταγογραφώντας, στις περιπτώσεις που δεν
το επιτρέπει η σχετική νομοθεσία, με βάση την εμπορική ονομασία του
φαρμάκου και υποδεικνύοντας την αγορά πρωτότυπων, υπό καθεστώς
προστασίας, φαρμάκων (on patent), που αποζημιώνονται, κατά κανόνα,
ακριβότερα, αντί για φάρμακα off patent ή γενόσημα. Ενόψει των ως άνω
διαπιστώσεων και κατόπιν σταθμίσεως αφενός του δημοσίου συμφέροντος που
συνίσταται στη μείωση της δημόσιας δαπάνης για την υγεία και αφετέρου
του δημοσίου συμφέροντος που επιβάλλει την αποτροπή πιθανολογούμενης
βλάβης της υγείας των πολιτών, συντρέχει περίπτωση να ανασταλεί η
εκτέλεση των ανωτέρω αποφάσεων. |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου