Mεγάλες καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση αιτημάτων πολιτών από Δήμους

 

Mεγάλες καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση αιτημάτων πολιτών από Δήμους

Πολίτες διαμαρτυρήθηκαν στον Συνήγορο για μεγάλες καθυστερήσεις εκ μέρους των υπηρεσιών διαφόρων Δήμων να απαντήσουν σε αιτήσεις που αυτοί είχαν καταθέσει.
Προς τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, ο Συνήγορος επεσήμανε τις σημαντικές διαδικαστικές παραλείψεις και ....
ιδιαίτερα το μεγάλο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μέχρι την εξέταση των αιτήσεων, καθώς επίσης και τη μη ενημέρωση των πολιτών για τους λόγους αυτής της καθυστέρησης.
Με αφορμή τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, ο Συνήγορος του Πολίτη οφείλει να επισημάνει εκ νέου την υποχρέωση όλων των δημοσίων υπηρεσιών να διεκπεραιώνουν σε εύλογο χρόνο τις αιτήσεις των ενδιαφερόμενων και να τους ενημερώνουν για την πορεία των αιτημάτων τους σε περίπτωση καθυστερήσεων. Αυτή η υποχρέωση αφενός προβλέπεται ρητώς από τον «Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας», αλλά ταυτόχρονα απορρέει ευθέως από τη θεμελιώδη αρχή της «χρηστής διοίκησης».

Επισημάνσεις του Συνηγόρου του Πολίτη για μεγάλες καθυστερήσεις
στη διεκπεραίωση αιτημάτων πολιτών από ήμους
Φεβρουάριος 2014
Κύκλος Σχέσεων Κράτους - Πολίτη
Σύνοψη διαμεσολάβησης
Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη: Μαίρη Κοτρωνιά
Ειδικός επιστήμονας: Σ. Σάρρας
Πολίτες διαμαρτυρήθηκαν στον Συνήγορο για τη μη απάντηση από υπηρεσίες
ήμων σε αιτήσεις που είχαν καταθέσει.
Συγκεκριμένα, στο ήμο Πάργας εκκρεμούσε άνω των επτά (7) μηνών αίτηση πολίτη
για αποχρέωση τελών ύδρευσης, λόγω πολύμηνης διακοπής της παροχής που
οφειλόταν σε έργα κατασκευής κεντρικού αγωγού ύδρευσης, ενώ στο ήμο Αρχανών
– Αστερουσιών εκκρεμούσε άνω των δεκαεπτά (17) μηνών αίτηση άλλου πολίτη για
διαγραφή τελών ύδρευσης, λόγω αμφισβήτησης της χρεωθείσας κατανάλωσης.
Ο Συνήγορος διαπίστωσε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν είχαν ενεργήσει ως
όφειλαν σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία («Κώδικας ιοικητικής ιαδικασίας» ν.
2690/1999, άρθρο 4, όπως ισχύει) και απευθύνθηκε εγγράφως προς τους ήμους,
ζητώντας την άμεση διεκπεραίωση των εκκρεμών αιτήσεων. Τα αιτήματα των
πολιτών τελικά εξετάστηκαν θετικά από τα αντίστοιχα ημοτικά Συμβούλια, αφού
όμως χρειάστηκε ο Συνήγορος να αποστείλει υπομνηστικά έγγραφα.
Προς τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες των ήμων ο Συνήγορος επεσήμανε σημαντικές
διαδικαστικές παραλείψεις και ιδιαίτερα, το μεγάλο χρονικό διάστημα που
μεσολάβησε μέχρι την εξέταση των αιτήσεων, τη μη ενημέρωση των πολιτών για
τους λόγους της καθυστέρησης, καθώς και το ότι δεν γνωστοποιήθηκαν άμεσα στους
ενδιαφερόμενους πολίτες οι αποφάσεις που ελήφθησαν από τα ημοτικά Συμβούλια.
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο:
Τμήμα Επικοινωνίας
Τζαβάρα Καλλιρρόη τηλ. 2131306610 κιν. 6979448887
Παραγυιός Πέτρος τηλ. 2131306625
Παπαγεωργοπούλου ημητρία τηλ. 2131306604
Πηγή: Δελτίο Τύπου Συνηγόρου του Πολίτη,

Σχόλια